Hoe een positieve mindset mij er weer bovenop bracht

Angelique Schoeber positieve mindset

Het was 9 mei 2010. Mijn man en ik waren in Singapore, dolgelukkig met de geboorte van onze 8 dagen oude dochter. Onze twee jongens waren super trots dat ze een zusje hadden gekregen. Over 2 dagen zouden we terugvliegen naar ons huis in Vietnam. Daar woonden we al 9 jaar en we voelden ons er helemaal thuis. Ik werkte in marketing, iets wat ik sinds mijn studie Bedrijfseconomie met veel passie deed. Terug naar Vietnam werd echter anders...

’s Nachts word ik niet goed en krijg ik een heel zwaar hartinfarct. In het ziekenhuis word ik meteen onder zeil gebracht en pas 2,5 week later word ik weer wakker. Het hartinfarct heeft veel schade aangebracht en mijn linkerhartkamer werkt nietmeer. Vette pech… De implantatie van een steunhart was mijn redding.

Ik wil iets zeggen tegen mijn man die mijn hand vasthoudt, maar door de beademingsslang kan ik niets zeggen. Ik wil hem een kneepje in zijn hand geven, maar na 2,5 week platliggen ben ik al mijn spierkracht verloren en kan ik niets meer...

Ik realiseer me dat ik door het oog van de naald ben gekropen. Een mokerslag op mijn anders zo grote veerkracht. Van mijn fitte, gezonde, sportieve, onafhankelijke, actieve ik is niets meer over. Regelmatig vraag ik me af wat het doel in mijn leven moet worden.

Dat wordt mijn kinderen te zien opgroeien dus ga ik keihard aan het werk. 5 Weken later rijd ik in een rolstoel het ziekenhuis uit en vliegen we naar Nederland. In Vietnam wonen kan niet meer doordat ze er niet bekend zijn met mijn apparatuur. Ruim een jaar later ben ik zo goed opgeknapt dat ik weer over de toekomst durf te dromen.

Op school lopen onze oudste twee kinderen ondertussen vast in het schoolsysteem. Ik zoek naar wat hen kan helpen en leer zo heel veel over leren leren, mindset en nog veel meer. Ik help kinderen bij de aanpak van hun schoolwerk en ontvang positieve reacties van ouders en kinderen. Het ondersteunen van kinderen bij hun schoolse vaardigheden groeit uit tot mijn missie.

Uit eigen ervaring weet ik dat ik zonder mijn positieve instelling nooit gekomen was waar ik nu ben. Daarom zet ik dit ook in bij mijn werk. Ik leer kinderen om bewust te werken met positieve gedachten. Hierdoor ervaren ze hoe dit hen helpt betere cijfers te halen op school. Ze worden hierdoor zelfstandiger en zitten beter in hun vel.

Dat moeder natuur dit pad voor mij heeft gekozen, vind ik nog wel eens pittig, maar ik krijg heel veel energie uit mijn werk. En dat is voor mij super waardevol.

Reacties